עברית
English
כניסה למערכת
הרשמה
אודות
אודות
היסטוריה
מפת הקמפוס
יצירת קשר
אנשים ◄
סגל מנהלי וטכני
מחקר
מחקרים נבחרים
פרסומים
תכנית הניטור הלאומית
ASSEMBLE-Plus
נתוני ים וסביבה
מדענים תושבים
מדענים שותפים
לימודים
קורסים אקדמים
פעילות אקדמית
סמינרים
מלגות ופרסים
שיתופי פעולה ◄
Schulich Initiative
ASLO LOREX program
ELIC - Eilat Leibniz IUI Center
EMBRC - European Marine Biological Resource Centre
שירותים
מחירון
תשתית ומתקנים
נהלים
מניעת הטרדה מינית
מערכת ניטור אלמוגים
X
כניסה למערכת
אם אין שם משתמש, נא להיכנס בעזרת מספר תעודת זהות או מספר דרכון
שם משתמש:
סיסמה:
זכור משתמש
משתמש חדש
|
שחזור סיסמה
X
הרשמה למערכת
הרשמה למערכת באמצעות ת.ז. ישראלית (9 ספרות)
הרשמה למערכת באמצעות מספר דרכון
ת.ז./מספר דרכון:
משתמש קיים
Seminar Details
Two hundred leagues under the seas: HydroCamel tour of Israel coast
Date
23/11/2017
Lecturers
Prof. Hugo Guterman - Laboratory of Autonomous Robotics, Dept. of Electrical and Computer Engineering, Ben Gurion University of the Negev
Abstract
Autonomous Marine Vehicles (AMVs) have a wide range of applications in marine geoscience, and are increasingly being used in the scientific, military, commercial, and environment protection sectors. Their ability to operate autonomously of a host vessel makes them well suited to exploration of extreme environments, from the world's deepest hydrothermal vents to beneath polar ice sheets. They have revolutionized our ability to image the seafloor, providing higher resolution seafloor mapping data than can be achieved from surface vessels, particularly in deep and shallow water. Consequently, the demand of Unmanned Surface Vehicles (USVs) and Autonomous Underwater Vehicles (AUVs) which can be autonomously operated without the operator intervention is increasing dramatically. The growing interests lie in the facts that those AMVs can be manufactured and operated at much lower costs than non-autonomous platforms, provide higher sampling rate and sent to dangerous areas that are inherently unhealthy for human operators. The utilization and the deployment of such vessels will continue to grow in the future. At the Laboratory of Autonomous Robotics (LAR), a Hovering AUV (HAUV), the HydroCamel II (HC) has been proposed, developed, build and tested. The HC has several advantages over regular AUVs, such as maneuverability (it can move in any direction) and hovering capabilities. The main objective of this research is to enhance the capabilities of AUVs systems by improving the platform design, control strategies, trajectory tracking and cooperation between different kinds of autonomous vehicles. The cooperative approach takes into account the vehicle dynamics and the sensors’ modalities for optimal mission performance. A general overview of the project and its status will be provided in this talk.
To Seminar List
Top
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת
בן-גוריון בנגב
אוניברסיטת
בר-אילן
אוניברסיטת
תל-אביב
הטכניון
מכון ויצמן למדע
האוניברסיטה העברית בירושלים